Дефектолог

Практикалық ұсыныстар

бірінші сынып оқушыларының ата-аналарына

мұғалім-дефектологтан.

*Кеңестер мен ұсыныстар біздің балаларға арналған мектеп-интернатта оқуды қызықты әрі жағымды етуге көмектеседі деп үміттенемін.

* Таңертең баланы тыныш оятыңыз, ояныңыз, ол сіздің күлімсіреуіңізді көріп, нәзік дауысты естуі керек. Таңертең түзетпеңіз, ұсақ-түйектерді тартпаңыз, қателіктер мен қателіктер үшін ұятқа қалмаңыз, тіпті “кеше ескертілген”болса да.

*Балаларды асықпаңыз. Уақытты есептей білу – бұл сіздің міндетіңіз, егер ол сәтсіз болса, бұл баланың кінәсі емес.

*Ешқандай жағдайда қоштаспаңыз” ескерту”: “қараңыз, еркелетпеңіз”, “өзіңізді жақсы ұстаңыз”, “жаман бағалар болмауы үшін”.

*Балаға сәттілік тілеңіз, оны жігерлендіріңіз, бірнеше нәзік сөздерді табыңыз – оның алдында қиын күн болады.

*Бүгін не алдым “деген сөзді ұмытып, мектептен кейін баланы тыныш қарсы алыңыз, мың сұрақ қоймаңыз, демалыңыз (қиын жұмыс күнінен кейін, адамдармен бірнеше сағат сөйлескеннен кейін өзіңізді қалай сезінгеніңізді есіңізде сақтаңыз). Егер бала тым мүйізді болса, егер ол бір нәрсені бөліскісі келсе, оны өшірмеңіз, кейінге қалдырмаңыз, тыңдаңыз, бұл көп уақытты қажет етпейді.

* Егер сіз баланың ренжігенін көрсеңіз, ашуланбаңыз, ол тынышталсын, содан кейін ол бәрін өзі айтады.

* Мұғалімнің немесе тәрбиешінің ескертуін тыңдағаннан кейін, бүлік шығаруға асықпаңыз. Мұғаліммен әңгімеңізді баласыз өткізуге тырысыңыз. Айтпақшы, екі жағын да тыңдау әрдайым артық емес және қорытындыға асықпаңыз.

* Тапсырмаларды орындау кезінде “жанның үстінде” отырмаңыз, балаға жалғыз жұмыс істеуге мүмкіндік беріңіз, бірақ егер сізге көмек қажет болса, шыдамды болыңыз. Тыныш үн, қолдау (“уайымдамаңыз, бәрі ойдағыдай болады”, “бірге анықтайық”, “мен көмектесемін”), мақтау (бәрі жұмыс істемесе де) қажет.

* Баламен қарым-қатынаста: “егер жасасаңыз, онда…” жағдайынан аулақ болуға тырысыңыз, кейде балаға қарамастан жағдай мүмкін емес болады және сіз өте қиын жағдайға тап болуыңыз мүмкін.

* Күндізгі уақытта кем дегенде жарты сағатты табыңыз, ол кезде сіз тек балаға тиесілі боласыз, үй шаруасына, теледидарға, отбасының басқа мүшелерімен қарым-қатынасқа алаңдамайсыз. Бұл уақытта оның ісі, қамқорлығы, қуанышы мен сәтсіздігі маңызды.

*Отбасындағы ересектердің баламен қарым-қатынасының бірыңғай тактикасын, педагогикалық тактикаға қатысты келіспеушіліктеріңізді дамытыңыз, баласыз шешіңіз.

* Баланың бас ауруы, шаршағыштық, денсаулығының нашарлығы туралы шағымдарына мұқият болыңыз, көбінесе бұл оқу қиындықтарының объективті көрсеткіштері.

*Төсек алдында ертегі, ән, нәзік соққылар өте уақтылы болады-бұл тыныштандырады, шиеленісті азайтады. Ұйықтар алдында қиындықтар туралы еске салатын қарым-қатынас жоқ.

*Егер бірдеңе жұмыс істемесе, дәрігермен, мұғаліммен, психологпен, мектеп-интернат мамандарымен кеңесіңіз.

*Есіңізде болсын, оқу жылында оқу қиын болған кезде, шаршау тез басталады, жұмыс қабілеті төмендейді.

* Бұл бірінші сынып оқушысы үшін алғашқы 4-6 апта (2-4 сынып оқушылары үшін 3-4 апта). 2-ші тоқсанның соңы, қысқы демалыстан кейінгі 1-ші апта, 3-ші тоқсанның ортасы-осы кезеңдерде баланың жағдайына ерекше назар аудару керек.

*Балаға сеніңіз! Оның жетістіктеріне қуаныңыз, сәтсіздіктерден қайғылы жағдай жасамаңыз. Оған “бәрі мүмкін, бәріне жетеді” деген сенім ұялатыңыз, егер ол қаласа.

* Оның дәптерлерін бірінші әріптермен, сызбалармен, дұрыс шешілмеген тапсырмалармен сақтаңыз, ал баланың қолдары түсіп кетсе, оларды алыңыз! “Көрдіңіз бе, бұрын сіз соншалықты әдемі жаза алмадыңыз, енді үйрендіңіз, содан кейін жақсы болады. Мен сізге көмектесемін!»

* Сіздің балаңыз үшін күн неғұрлым қиын және сәтсіз болса, сіз оған мұқият болуыңыз керек. Баланы мадақтайтын нәрсені табыңыз, содан кейін ғана онымен сөйлесуді аяқтай аласыз.

*Мен ұлдың, қыздың жетістіктерін достарының, таныстарыңыздың балаларымен салыстырмаңыз. Баланы тек өзімен салыстырыңыз. Бұрын білмеген, енді аласың.

Баланы ол сияқты жақсы көріңіз!

Дефектологтың ата-аналарға ұсыныстары:

  1. Тамақтану, тазалау, киіну-шешіну, ойнау, серуендеу және т.б. сияқты барлық іс-шаралар кезінде балаңызбен сөйлесіңіз.
  2. Тыныш сөйлеңіз, қалыпты қарқынмен, интонациямен. Дұрыс құрылған сөйлемдерді, сөйлемдерді қолдана отырып сөйлеңіз. Сіздің сөйлеміңіз балаға қарағанда 1-2 сөзден ұзағырақ болуы керек. Егер сіздің балаңыз әлі де бір сөзден тұратын сөйлемдермен түсіндірілсе, онда сіздің сөйлеміңіз 2 сөзден тұруы керек.
  3. Ашық сұрақтар қойыңыз. Бұл сіздің балаңызды жауап беру үшін бірнеше сөздерді қолдануға итермелейді. Мысалы, ” ол не істейді?”орнына” ол ойнайды ма?». Егер балаға сұрақ қою қиын болса, “немесе”сөзін қолданыңыз. Мысалы: “бала секіреді ме, әлде жүгіреді ме?»
  4. Баланың сөйлеу және сұрақтарға жауап беру мүмкіндігі болуы үшін уақытша үзіліс жасаңыз.
  5. Бізді қоршап тұрған дыбыстар мен шуды тыңдаңыз. Балаға айтыңыз: “иттің үргенін тыңдаңыз, бірақ жел шу шығарады” және т. б. содан кейін “бұл не?” Бұл иттің үруі, желдің шуылы, ұшақтың моторы, жапырақтардың шуылы, бұлақтың күңкілдеуі болуы мүмкін бе? және т. б.
  6. Қысқа әңгіме, әңгіме айтыңыз. Содан кейін балаңызға сол оқиғаны сізге немесе басқа біреуге айтуға көмектесіңіз. Қиындықтар туындаған жағдайда, балаңызға жетекші сұрақтар қойыңыз.
  7. Егер бала сөйлеуде тек бірнеше сөз қолданса, оған сөйлеуін жаңа сөздермен байытуға көмектесіңіз. 5-6 сөзді таңдаңыз (дене бөліктері, ойыншықтар, өнімдер) және оларды балаға атаңыз. Оған осы сөздерді қайталауға мүмкіндік беріңіз. Бала оларды жақсы айтады деп күтпеңіз. Воодушевите баланың жалғастырыңыз оларды жаттай. Бала осы сөздерді айтқаннан кейін 5-6 жаңа сөз енгізіңіз. Бала өмірдің айналасындағы заттардың көпшілігін білгенге дейін сөздерді қосуды жалғастырыңыз. Айналысыңыз әр күні.
  8. Егер бала тек бір сөзді шақырса, оған қысқа сөйлемдерді үйрете бастаңыз. Балаңыз білетін сөздерді қолданыңыз. Түс, Өлшем, әрекет қосыңыз. Мысалы, егер бала ” доп ” десе, оған “үлкен доп”, “Катин доп”, “дөңгелек доп” және т. б.
  9. Көптеген сабақтарды ойын түрінде өткізіңіз. Баламен жұмыс сөйлеуді еліктеуді белсендіруі, үйлесімді сөйлеу элементтерін қалыптастыруы, есте сақтау мен зейінді дамытуы керек.

Ұмытпаңыз: баланы онымен ойнау арқылы дамытыңыз. Сіздің балаңыз ең керемет!

ҰСАҚ МОТОРИКАНЫ ДАМЫТУ

Саусақтардың ұсақ моторикасының дамуы әсер етеді:

сөйлеуді дамыту

назар мен есте сақтауды дамыту

ойлауды дамыту

қозғалысты үйлестіруді дамыту

баланың жазу шеберлігін игеруі

Қолдың ұсақ моторикасын дамытуға арналған ойындар мен жаттығулар

  • Балшықтан және пластилиннен модельдеу. Бұл өте пайдалы және қолдың ұсақ моторикасының дамуына жақсы әсер етеді, сіз тек пластилин мен саздан ғана мүсіндей алмайсыз. Егер аулада қыс болса-қарлы әйелден немесе сноуборд ойындарынан жақсы не болуы мүмкін. Ал жазда сіз құмнан немесе ұсақ тастардан ертегі сарайын салуға болады.
  • Сурет салу немесе бояу-бұл оқушылардың сүйікті іс-әрекеті және қолдың ұсақ моторикасын дамытуға арналған жақсы жаттығу.
  • Қағаздан қолөнер жасау. Мысалы, геометриялық фигураларды қайшымен кесу, өрнектер жасау, қосымшаларды орындау. Бала қайшылар мен желімді қолдана білуі керек.
  • Табиғи материалдан қолөнер жасау: конустар, бұтақтар, сабан және басқа да қол жетімді материалдар. Қолдың ұсақ моторикасын дамытумен қатар, бұл сабақтар баланың қиялын, қиялын да дамытады.
  • Құрастыру. Бейнелі ойлау, қиял, қолдың ұсақ моторикасы дамиды.
  • Доп ойыны, текшелер, Мозаика.
  • Түймелерді, түймелерді, ілгектерді бекітіңіз және ашыңыз. Саусақтарға жақсы жаттығу, ептілік жақсарады және қолдың ұсақ моторикасы дамиды.
  • Таспаларды, бауларды, түйіндерді жіппен байлау және шешу. Әрбір осындай қозғалыс баланың қолдарының ұсақ моторикасын дамытуға үлкен әсер етеді.
  • Сондай-ақ, ұсақ моториканың дамуын және баланың саусақтарының ептілігін жақсартады.
  • Су тамшуырымен сору. Саусақтардың ұсақ қозғалыстарын дамытады және қолдың жалпы моторикасын жақсартады.
  • Моншақтар мен түймелерді байлау. Жазда сіз тау күлінен, жаңғақтардан, тұқымдардан моншақтар жасай аласыз асқабақ пен қияр, кішкентай жемістер және т.б. қиялды, қиялды және қолдың ұсақ моторикасын дамытуға арналған қызықты іс.
  • Дәнді дақылдарды сұрыптау, бұршақ, қарақұмық және күріш сияқты кішкене ыдысқа құйып, баланы сұрыптауды сұраңыз. Саусақтардың жанасуын, ұсақ қозғалыстарын дамыту.
  • Жіптерден, гүл шоқтарынан өру.
  • Қол шығармашылығының барлық түрлері: қыздар үшін-тоқу, кесте тігу және т. б.,

ұлдарға-соғу, күйдіру, көркем кесу және т. б.

Балаларыңызға өзіңіз жасай алатын барлық нәрсені үйретіңіз!

 

Skip to content